Huisartsenpraktijk Gest en van der Linden
  • Welkom
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Telefonisch spreekuur
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Huisbezoek
    • Assistentie en praktijkondersteuning
    • Telemonitoring en thuismetingen
    • Herhaalrecepten Apotheek
    • Medewerkers
    • Inschrijfformulier
    • Klachtenregeling
  • Nieuws
  • Links naar regio- en gezondheidsinformatie
    • Links in de regio
    • Hyperlinks
    • Thuisarts.nl
    • Zelftests
    • Tips voor op reis
    • Farmacotherapeutisch Kompas
  • Ik geef toestemming
  • A
  • A
  • A

Praktijkfolder

Praktijkinformatie

Openingstijden
De huisartsenpraktijk is op werkdagen geopend van 8.00 tot 17.00 uur met uitzondering van de woensdag tot 13.00 uur.

Spreekuur
Elke ochtend en middag (met uitzondering van de woensdagmiddag) wordt er in de praktijk spreekuur gehouden. Voor het maken van afspraken kunt u de praktijk bellen van 8.15 tot 10.30, 11.00 tot 12.00 en van 14.30 tot 16.30 uur.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. Zij kan u dan op het juiste moment inplannen, zodat u goed geholpen kunt worden. Ook kan het zijn dat zij uw vraag al telefonisch kan beantwoorden. Als de assistente geen antwoord heeft, zal ze met de huisarts overleggen. U kunt dan nog eens bellen aan het eind van de ochtend of na 14.30 uur.

Als u meerdere klachten heeft of meer tijd denkt nodig te hebben geeft u dit dan aan bij het maken van de afspraak. Wij kunnen er dan rekening mee houden in de agenda. Zo proberen wij ook uw wachttijd voor het spreekuur van de huisarts zoveel mogelijk te beperken.

Wanneer kunt u bellen?

Onze praktijk is het gehele jaar geopend, met uitzondering van reguliere feestdagen en weekenddagen. Tijdens schoolvakanties zullen er wel regelmatig waarnemers in onze praktijk werkzaam zijn om de afwezige huisartsen te vervangen

Op woensdagmiddag, van 13.00 tot 17.00 uur, is de praktijk gesloten en neemt de huisartsenpraktijk in Wanroij waar. U kunt hier terecht voor alle zaken die niet kunnen wachten tot de volgende dag. Zij zijn bereikbaar via het telefoonnummer: 0485-476123 of bij spoed: 0485-476120.

Terugbelspreekuur
Telefonisch contact met de huisarts kunt u via de assistente aanvragen. De huisarts belt u dan op een later tijdstip terug.
Voor het opvragen van uitslagen kunt u terecht tijdens de telefonische openingstijden. In de meeste gevallen kan de assistente uitslagen doorgeven en uitleggen. Indien nodig belt de huisarts u terug.

Herhaalreceptenlijn
Wanneer u medicatie gebruikt die steeds herhaald moet worden kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week de herhaalreceptenlijn bellen.

U kunt uw medicatie op een bandje inspreken op een voor u geschikt moment.
Recepten ingesproken vóór 11.00 uur liggen de volgende werkdag na 11.00 uur bij uw apotheek voor u klaar.

Als u door leeftijd of ziekte niet in staat bent de medicatie op te halen, kan deze thuisbezorgd worden.

Huisbezoek
Mocht u door uw ziekte niet in staat zijn om naar het gewone spreekuur te komen dan kan de huisarts ook een huisbezoek afleggen. U kunt tussen 8.00 en 10.30 uur een visite aanvragen. Huisbezoeken worden afgelegd in de middag ná 13.30 uur
Huisbezoeken kosten veel tijd en een aantal onderzoeken of behandelingen zijn thuis praktisch onmogelijk. Komt u daarom als het enigszins mogelijk is naar de praktijk.

Spoedgevallen
Voor spoedeisende klachten overdag waarbij direct medische hulp nodig is, kunt u de assistente bereiken via onze spoedlijn.
Zij zal u een aantal vragen stellen om de ernst van de klacht in te schatten; zo nodig overlegt zij met een huisarts.
Realiseert u zich dat u voor EHBO (kneuzingen, verbrandingen, verwondingen) bij de huisarts terecht kunt. Als u van tevoren even belt, kunnen wij rekening houden met uw komst.

Bel in geval van levensbedreigende situaties het landelijk noodnummer 112

Avond-, nacht- en weekenddienst
Voor spoedgevallen buiten kantoortijden kunt u terecht bij de Coöperatieve Huisartsendienst Nijmegen en omstreken (CHN).

telefoonnummer:  024-352 35 79 

De CHN verleent huisartsenhulp voor spoedeisende zaken waarvan behandeling niet tot de volgende werkdag kan wachten. Hieronder vallen ook kleine hechtwonden en lichte ongevallen. Het is verstandig bij koorts de temperatuur op te nemen voordat u belt. Houdt u ook de medicijnen die u gebruikt bij de hand.

Wanneer u de CHN belt krijgt u eerst een speciaal opgeleide doktersassistente of verpleegkundige aan de lijn. Zij kan op veel vragen al een antwoord geven. Indien nodig overlegt zij met een op de post aanwezige huisarts of ze verbindt u door, waarop de arts u vervolgens verder advies geeft. Ook kan de assistente voor u een afspraak maken voor een consult op de huisartsenpost. Wanneer vervoer van de patiënt vanuit medisch oogpunt niet verantwoord is, komt een huisarts thuis langs.

Het adres van de huisartsenpost is:  

Huisartsenpost Boxmeer, Maasziekenhuis Pantein
Dokter Kopstraat 1
5835 DV Beugen

Ga naar de website van de CIHN voor meer informatie.
https://hapnijmegenboxmeer.nl

Spoedgevallen

Voor spoedeisende klachten overdag waarbij direct medische hulp nodig is, kunt u de assistente bereiken via onze spoedlijn. Zij zal u een aantal vragen stellen om de ernst van de klacht in te schatten; zo nodig overlegt zij met een huisarts. Realiseert u zich dat u voor EHBO (kneuzingen, verbrandingen, verwondingen) bij de huisarts terecht kunt. Als u van tevoren even belt, kunnen wij rekening houden met uw komst.

Bel in geval van levensbedreigende situaties het landelijk noodnummer 112.

Avond-, nacht- en weekenddienst
Voor spoedgevallen buiten kantoortijden kunt u terecht bij de Coöperatieve Huisartsendienst Nijmegen en omstreken (CHN).

telefoonnummer:  024-352 35 79

De CHN verleent huisartsenhulp voor spoedeisende zaken waarvan behandeling niet tot de volgende werkdag kan wachten. Hieronder vallen ook kleine hechtwonden en lichte ongevallen. Het is verstandig bij koorts de temperatuur op te nemen voordat u belt. Houdt u ook de medicijnen die u gebruikt bij de hand.

Wanneer u de CHN belt krijgt u eerst een speciaal opgeleide doktersassistente of verpleegkundige aan de lijn. Zij kan op veel vragen al een antwoord geven. Indien nodig overlegt zij met een op de post aanwezige huisarts of ze verbindt u door, waarop de arts u vervolgens verder advies geeft. Ook kan de assistente voor u een afspraak maken voor een consult op de huisartsenpost. Wanneer vervoer van de patiënt vanuit medisch oogpunt niet verantwoord is, komt een huisarts thuis langs.

Het adres van de huisartsenpost is:  

Huisartsenpost Boxmeer, Maasziekenhuis Pantein
Dokter Kopstraat 1
5835 DV Beugen

Ga naar de website van de CIHN voor meer informatie.
https://hapnijmegenboxmeer.nl

Openingstijden

De praktijk is iedere werkdag geopend van 08-00 tot 17.00 uur met uitzondering van de woensdag tot 13.00 uur.

Openingstijden van tot
Maandag 08:00 17:00
Dinsdag 08:00 17:00
Woensdag 08:00 13:00
Donderdag 08:00 17:00
Vrijdag 08:00 17:00

Afspraak maken

Elke ochtend en middag (met uitzondering van de woensdagmiddag) wordt er in de praktijk spreekuur gehouden. Voor het maken van afspraken kunt u de praktijk bellen van 8.15 tot 10.30, 11.00 tot 12.00 en van 14.30 tot 16.30 uur.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. Zij kan u dan op het juiste moment inplannen, zodat u goed geholpen kunt worden. Ook kan het zijn dat zij uw vraag al telefonisch kan beantwoorden. Als de assistente geen antwoord heeft, zal ze met de huisarts overleggen. U kunt dan nog eens bellen aan het eind van de ochtend of na 14.30 uur.

Als u meerdere klachten heeft of meer tijd denkt nodig te hebben geeft u dit dan aan bij het maken van de afspraak. Wij kunnen er dan rekening mee houden in de agenda. Zo proberen wij ook uw wachttijd voor het spreekuur van de huisarts zoveel mogelijk te beperken.

Telefonisch spreekuur

Telefonisch contact met de huisarts kunt u via de assistente aanvragen. De huisarts belt u dan op een later tijdstip terug. Voor het opvragen van uitslagen kunt u terecht tijdens de telefonische openingstijden. In de meeste gevallen kan de assistente uitslagen doorgeven en uitleggen. Indien nodig belt de huisarts u terug.

Avond-,nacht- en weekenddienst

Voor spoedgevallen buiten kantoortijden kunt u terecht bij de Coöperatieve Huisartsendienst Nijmegen en omstreken (CHN).

telefoonnummer:  024 352 35 79

De CHN verleent huisartsenhulp voor spoedeisende zaken waarvan behandeling niet tot de volgende werkdag kan wachten. Hieronder vallen ook kleine hechtwonden en lichte ongevallen. Het is verstandig bij koorts de temperatuur op te nemen voordat u belt. Houdt u ook de medicijnen die u gebruikt bij de hand.

Wanneer u de CHN belt krijgt u eerst een speciaal opgeleide doktersassistente of verpleegkundige aan de lijn. Zij kan op veel vragen al een antwoord geven. Indien nodig overlegt zij met een op de post aanwezige huisarts of ze verbindt u door, waarop de arts u vervolgens verder advies geeft. Ook kan de assistente voor u een afspraak maken voor een consult op de huisartsenpost. Wanneer vervoer van de patiënt vanuit medisch oogpunt niet verantwoord is, komt een huisarts thuis langs.

Het adres van de huisartsenpost is:  

Huisartsenpost Boxmeer, Maasziekenhuis Pantein
Dokter Kopstraat 1
5835 DV Beugen

Ga naar de website van de CIHN voor meer informatie.
https://hapnijmegenboxmeer.nl

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

U kunt tussen 8.15 en 10.30 uur een huisbezoek aanvragen, deze worden afgelegd in de middag ná 13.30 uur.

Huisbezoeken kosten veel tijd en een aantal onderzoeken of behandelingen zijn thuis praktisch onmogelijk. Komt u daarom, als het enigzins mogelijk is, naar de praktijk.

Het huisbezoek ik niet bedoeld voor mensen die geen tijd of vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen. 

Assistentie en praktijkondersteuning

Praktijkassistentes
In de praktijk werken meerdere praktijkassistentes onder verantwoordelijkheid van de huisartsen. Zij hebben een veelomvattende taak waarvoor zij een speciale, medische opleiding hebben gevolgd. Zij zijn geschoold om adviezen te geven rondom veel voorkomende niet ernstige klachten, zoals het vergeten van de pil, verkoudheid, griep en blaasontsteking. Het is goed om te weten dat ook de praktijkassistentes een beroepsgeheim hebben.

De assistentes maken de afspraken voor het spreekuur en de huisbezoeken en zorgen ervoor dat de organisatie in de praktijk zo goed mogelijk verloopt. U kunt bij hen terecht met veel praktische vragen, bijvoorbeeld over uitslagen en verwijzingen.

Verder verrichten zij ook verschillende handelingen. Zij zorgen onder andere voor:

  • herhaalrecepten
  • zwangerschapstest
  • hechtingen verwijderen
  • urine onderzoek
  • suiker- en Hb-controle
  • uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
  • injecties
  • aanleggen van tape
  • informatieve folders
  • administratieve vragen
  • vragen inzake betalingsverkeer
  • bloeddrukmeting
  • wrattenbehandeling
  • wondverzorging
  • oren uitspuiten
  • ECGDe assistentes werken ook volledig op afspraak.

     

Praktijkondersteuner
Onze praktijkondersteuners nemen, na verwijzing door de huisarts en steeds onder diens verantwoordelijkheid, een deel van de zorg voor chronisch zieken (patiënten met astma/COPD, diabetes mellitus) op zich. Hierbij werken zij volgens gezamenlijk gemaakte protocollen. Nieuwe medicatie of veranderingen worden altijd door de huisarts goedgekeurd. Dit kan soms betekenen dat de praktijkondersteuner een voorstel tot aanpassing van de behandeling heeft, het met de huisarts doorspreekt en u er later over terugbelt.

Waarom een praktijkondersteuner?
Wij werken in deze praktijk graag aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg. Gezien de hoge zorgvraag en werkdruk in de praktijk werden onderzoeken soms niet volledig uitgevoerd en bleef vaak te weinig tijd over voor goede uitleg en voorlichting. Bij mensen met diabetes, hoge bloeddruk of astma en COPD gaat het vaak niet zozeer om klachten als wel om de juiste instelling op medicijnen, goede meetwaarden en leefstijl. Het is gebleken dat door controle van de praktijkondersteuner beter aan alle aspecten van de behandeling wordt voldaan. We vinden deze ondersteuning dus een belangrijke aanvulling op onze huisartsenzorg.

Heeft u diabetes?

Patiënten met diabetes gaan elke 3 maanden voor een controle bezoek naar onze praktijkondersteuner. Zij bespreekt uw klachten, meet uw nuchtere bloedsuiker en doet regelmatig onderzoek van gewicht, bloeddruk en de voeten. Ook bespreekt zij mogelijkheden in behandeling door middel van leefstijladviezen. Verder houdt zij in de gaten wanneer het tijd wordt voor laboratoriumonderzoek, onderzoek van de ogen of een bezoek aan de diëtiste. Wanneer de suiker onvoldoende te regelen is door middel van tabletten, dan kan de praktijkondersteuner u helpen bij het starten met insuline therapie. Eenmaal per jaar maakt u voor de “jaarcontrole” een afspraak met de huisarts om de hele behandeling nog eens op een rijtje te zetten.

Heeft u astma of COPD?
Het is bekend dat veel mensen met chronische longziekten met teveel klachten rondlopen terwijl hun behandeling niet optimaal is. Verder zijn er mensen die jarenlang inhalatiemedicatie gebruiken waarbij er mogelijk overbehandeling plaatsvindt.
Bij iedere volwassene met astma of COPD willen we graag eenmaal per jaar een longfunctietest (spirometrie) verrichten. Dat kan in de huisartspraktijk gedaan worden. Hiermee wordt de verandering van longfunctie en het effect van de medicatie in de tijd bijgehouden. De praktijkondersteuner kan de longfunctietest bespreken en het medicatiegebruik en de inhalatietechnieken met u doornemen. Daarnaast kan zij adviseren over factoren die de klachten beïnvloeden zoals mogelijke allergieën
of roken.

Hoe maakt u een afspraak met de praktijkondersteuner?
Net als bij de huisarts kunt u een afspraak voor de praktijkondersteuner maken bij de praktijkassistente. Een vervolgafspraak zal vaak door de praktijkondersteuner zelf met u gemaakt worden. Voor mensen die niet naar de huisartspraktijk kunnen komen vanwege ziekte of hoge leeftijd kan de praktijkondersteuner ook huisbezoeken afleggen.

Herhaalrecepten Apotheek

U kunt online uw herhaalmedicatie bestellen. KLIK HIER.

Wanneer u medicatie gebruikt die steeds herhaald moet worden kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week de herhaalreceptenlijn bellen tel 0485-451601 optie 2.

U kunt uw medicatie op een bandje inspreken op een voor u geschikt moment.

Recepten ingesproken vóór 11.00 uur liggen de volgende werkdag na 11.00 uur bij uw apotheek voor u klaar.

Als u door leeftijd of ziekte niet in staat bent de medicatie op te halen, kan deze thuisbezorgd worden.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

In de praktijkfolder Huisarts Klachtenfolder leest u alles over onze klachtenregeling. De praktijkfolder vindt u op onze website, in de wachtkamer en op www.skge.nl. In eerste instante maakt u uw klacht kenbaar bij de praktijk. U doet dit mondeling of via het Klachtenformulier op onze website.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze kan u gratis adviseren, helpen bij het forrmuleren van uw klacht of bemiddelen. Onze praktijk is hiervoor aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. De klachtenfunctionaris van SKGE bereikt u via de website van SKGE of door telefonisch contact te leggen: 088-0229100.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschillensinstantie Huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Welkom

Welkom op de website van Huisartsenpraktijk Gest en Van der Linden in Mill.

Wij streven ernaar om de inwoners uit Mill en omgeving zo goed mogelijk te begeleiden bij een hoge kwaliteit van leven. Wij bieden onze patiënten een toegankelijke praktijkvoorziening met opgeleide doktersassistentes en praktijkondersteuners. Voor een prettige beleving en werkomgeving vinden wij gastvrijheid in onze praktijk belangrijk.

  • Welkom
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Telefonisch spreekuur
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Huisbezoek
    • Assistentie en praktijkondersteuning
    • Telemonitoring en thuismetingen
    • Herhaalrecepten Apotheek
    • Medewerkers
    • Inschrijfformulier
    • Klachtenregeling
  • Nieuws
  • Links naar regio- en gezondheidsinformatie
    • Links in de regio
    • Hyperlinks
    • Thuisarts.nl
    • Zelftests
    • Tips voor op reis
    • Farmacotherapeutisch Kompas
  • Ik geef toestemming

Toestemming Gegevensuitwisseling

Wanneer u op onderstaande link klikt geeft u de praktijk toestemming om uw gegevens uit te wisselen. Dit is van belang wanneer u bijvoorbeel een bezoek brengt aan de huisartsenpost en eerste hulp.

www.ikgeeftoestemming.nl

Contact

Huisartsenpraktijk Gest en van der Linden
Schoolstraat 27a
5451 AS Mill

Tel: 0485-451601 

huisartsenmill.praktijkinfo.nl
Routebeschrijving

thuisarts.nl-logo
© 2025 Huisartsenpraktijk Gest en van der Linden -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer